ArenaNet Intervju
Källa: Online Welten
Denna intervju är översatt av google translate (Det kan finnas små fel i texten.).
OnlineWelten: Trailern fokuserar på Zhaitan. Kommer vi möta de andra drakarna också?
Eric Flannum: Samtidigt som vi ser hantlangare av andra drakar, kommer den första utgåvan av Guild Wars 2 fokuserar på Zhaitan som den primära fienden.
OnlineWelten: Finns det någon typ av hierarki bland drakar? Eye of the North gav intrycket att Primordus var the boss.
Ree Soesbee: Det finns ingen hierarki. Primordus är chef för Primordus tjänare, som vi såg i Guild Wars: Eye of the North som jagare.Primordus var också den första draken att "väcka" i världen, trots insatser av spelbara karaktärer i denna krönika sköt tillbaka hans faktiska stiga i flera generationer. De andra drakarna, inklusive Zhaitan och Jormag, är oberoende enheter, kraftfull och outgrundlig som naturkrafterna - och helt okontrollerbara, även av varandra.
OnlineWelten: Planerar du att öppna Cantha och Elona från början, eller är ni rädda dessa zoner för eventuella framtida tillägg?
Eric Flannum: Cantha och Elona kommer inte att explorable i de
n första utgåvan av Guild Wars 2. Men jag tror att det är säkert att anta att vi kommer att höra mer från både Cantha och Elona i framtiden.
OnlineWelten: Andra MMO har en ganska strikt åtskillnad mellan olika fraktioner. Hur kommer GW2 hantera denna fråga? Är det möjligt för en sylvari att spela med en charr?
Eric Flannum: Det är helt möjligt för någon ras att spela med någon annan ras. En av de främsta design filosofierna bakom Guild Wars 2 är tillgängligheten. Vi fattade beslutet tidigt att inte ha falanger som begränsat vilka raser kan spela med varandra, så att två vänner kan alltid vara säker på att kunna leka med varandra oavsett vilket lopp de ville spela.
OnlineWelten: Trailern visade en dag och natt cykel. Kommer det att ha en 24-timmars rytm?
Eric Flannum : Dag och natt i Guild Wars 2 kan inte köras på en 24-timmars cykel. Många saker, bland evenemang, Cue start på dagen och natten cykel och vi ville inte att en spelare bara kan se vissa händelser när de spelade och att aldrig se andra.
OnlineWelten: Har du planer på att inkludera vädereffekter?
Eric Flannum: Ja, vi har definitivt vädereffekter. Ett av våra mål är att göra världen känner mycket interaktiv och levande. Vädret kommer säkerligen att spela en roll i detta.
OnlineWelten: I slutet av trailern ser det ut som om röding förvandlas till en gigantisk flammande varelse. Är det en färdighet spelarna kan använda?
Eric Flannum: Charr ser vi i slutet av trailern är medlem i Flame Legion och använder en färdighet att spelarna inte har tillgång till. Med detta sagt, spelare kommer att få tillgång till kompetens som är lika flashigt som den han använder.
OnlineWelten: Det finns stor oro för att skjutvapen inte passar in i en fantasy miljö. Har du inte har några betänkligheter?
Eric Flannum : I världen av Guild Wars har en tradition av att använda "svartkrut" från pulvret fat som används för att blåsa öppna dörrar i Prophecies med fyrverkerier och gigantiska kanoner sköldpaddan i Factions. Vi trodde det var en naturlig utveckling under loppet av 250 år för våra tävlingar att öka sin teknik. Detta gällde särskilt för Charr, som har börjat använda sig av tekniken eftersom de har gett upp idén om gudar och överväga att använda magi för att vara ett tecken på svaghet.
OnlineWelten: Spelare kommer att kunna utforska vattnet territorium. Har du planer för särskilda vattnet fängelsehålor?
Eric Flannum: Nästan alla våra Dungeons har vissa vattenområden samt ett par av dem verkligen har betydande mängder vattnet utforskning. Vi betraktar i allmänhet under vattnet utforskning som ett verktyg för att hjälpa oss att göra omväxlande och intressanta miljöer, så vi använder den när det förefaller lämpligt baserat på den inställning och situation.
OnlineWelten: Finns särskilda kunskaper eller tekniker en förutsättning för att spela under vattnet?
Eric Flannum: Det är en förbrukningsvara post som tillåter spelare att andas under vattnet. Den varar en lång tid och är mycket lätt att förvärva. Vi gjorde detta eftersom vi ville vattnet prospektering vara ett mycket enkelt, tillgängligt alternativ för alla spelare.
OnlineWelten: Hur stora kommer Tyria vara i Guild Wars 2? Vad sägs om avstånden mellan platserna?
Eric Flannum : I Tyria, Guild Wars 2 täcker ett betydligt större område än i Guild Wars, och samtidigt innehåller mycket mer spelbara utrymme i varje område. Världen av Guild Wars 2 kommer inte bara vara världens största vi har skapat hittills, men kommer också att bli mycket tätt packade med intressanta saker att se och göra. Så långt avstånd mellan orter går, våra kartor är mycket större än de var i originalet Guild Wars, och spelare kommer att kunna färdas långa sträckor mellan zon gränser.
OnlineWelten: Kommer Charr spela en roll i GW2? Hur är det kvarvarande dvärgarna?
Ree Soesbee: Charr har förändrats mycket sedan det ursprungliga Guild Wars, och har återvunnit sina legioner och deras ursprungliga kultur. The Flame Legion, leds främst av schamaner som ansvarade under Searing, fortfarande existerar, men de är avskydda av de andra Legions. Dvärgarna har lämnat ytan Tyria att jaga Primordus och jagare under jord. Det finns en dvärg aktiv i Tyria, och spelarna kan interagera med honom, men de andra har inte hörts av i generationer. De har blivit lite mer än legend för de raser som stannade kvar.
OnlineWelten: Kommer alla raser har samma eller liknande klasser? Hur uttalad är skillnaderna mellan raserna?
Eric Flannum: Vi lägger inga restriktioner för yrken som baseras på ras. Vi arbetar hårt för att tävlingarna känns väldigt olika varandra och samtidigt tillåta en asura krigare att vara lika effektiv som en Norn krigare.
OnlineWelten: Är sylvari s telepati kommer att vara av någon betydelse?
Eric Flannum: Sylvari har inte telepati eftersom de flesta människor tycker och tänker. Istället har de en ras empati och känna känslor för andra medlemmar av deras ras på ett mer abstrakt sätt. De inte kan kommunicera direkt med varandra utan att tala. Denna empatiska känsla kommer verkligen har en effekt på spelet för sylvari spelare.
OnlineWelten: Kommer vi att hitta en hel del Utopia i Guild Wars 2?
Eric Flannum: Visst finns det några saker som gjorde sin väg från utopi till Guild Wars 2, men dessa delar är mycket annorlunda än de var avsedda från början. Till exempel är händelsen i systemet en funktion som hade sin början i Utopia. Andra saker inte göra det över, till exempel Chronomancer kommer inte att göra ett framträdande i Guild Wars 2.
OnlineWelten: Kommer gudarna återvända en dag till Tyria?
Ree Soesbee: Fortfarande dyrkar människorna sina gudar Sex med andakt, trots att gudarna inte längre ta en aktiv hand i öde Tyria. Har de verkligen kvar? De ser, men valde att inte direkt svara på böner? Det är frågor som folk Divinity's Reach kamp med på daglig basis. Endast gudarna själva vet det rätta svaret - på sina frågor, och din.
Detta är en extrem Intervju om GW2!
Källa: OnlineWelten


0 kommentarer
Skicka en kommentar